Enfuselle dan Vitamin Shaklee: Bantu Kulit Berminyak dan Berjerawat

on Friday 16 December 2016

Enfuselle : Bantu Kulit Berminyak dan Berjerawat

Salam sejahtera kepada semua pembaca budiman. Kali ni saya nak ajukan soalan terlebih dahulu. Ok saya nak tanya kalau ada rakan anda datang kepada anda dan tanya kulit berjerawat nak try skin care dan vitamin apa ya? Agak-agak apa yang anda akan jawab? Atau pernahkah anda pula bertanya kepada rakan anda soalan tersebut? 


Okay..di sini saya sebagai perunding kesihatan dan kecantikan Shaklee akan memberikan jawapan kepada anda. Harapan saya semoga perkongsian ini bermanfaat.

Dalam Shaklee sebenarnyanya bukan setakat makanan tambahan, ia juga mempunyai rangkaian penjagaan wajah seperti Nutriwhite dan Enfullse. Kali ini saya akan fokuskan kepada set Enfullse (normal to oily skin) dan juga vitamin untuk kulit berminyak dan jerawat. 

Bagi masalah di atas, skincare Enfullse yang sesuai ialah:

1. Enfuselle Purifying Cleanser Gel

2. Enfuselle Purifying Toner

3. Enfuselle Balancing Moisturizer 

Dan saya juga mencadangkan Enfuselle Eye Treatment untuk mengurangkan kedutan.


Panduan dan langkah penggunaan Enfuselle

Kalau anda sedang menggunakan Enfuselle set (khas untuk kulit normal ke berminyak), bolehlah ikut jadual penggunaan seperti di bawah ini.

Elok diamalkan pada waktu pagi dan sebelum tidur.

1) Cuci muka dengan menggunakan Enfuselle Purifying Cleanser Gel

Caranya adalah dengan mencalit sedikit sahaja gel pencuci ke atas telapak tangan anda. Kemudian campurkan dengan air bersih dan gosok sehingga berbuih. Kemudian terus ratakan dan cuci ke seluruh wajah anda (Elakkan bahagian mata ya. Nanti ada yang marah saya pula kalau mata pedih.hehe..)

2) Selepas bilas muka dengan air bersih, titiskan pula Enfuselle Purifying Toner ke atas kapas muka, dan sapu ke seluruh kulit muka dan leher. Purifying Toner bertindak untuk menyegar dan merangsang kulit sebagai persediaan rawatan.

3) Kemudian calit sedikit Enfuselle Balancing Moisturizer agar kulit muka sentiasa lembab.
(Balancing moisturizer ni mmg best, tidak melekit, sesetengah moisturizer lepas kita pakai rasa berminyak. Betul tak? Tapi yang ni memang sangat light dan tak oily! Lepas pakai cuba picit muka anda, rasa licin dan smooth ja tau)

Enfuselle Balancing Moisturizer
~~Formula yang ringkas, tidak berminyak dan mampu mengawal pengeluaran minyak pada wajah bertindak dengan membekalkan kelembapan segera yang kulit anda perlukan bagi menjadikan wajah kelihatan halus serta tidak berkilat.

~~Terbukti secara klinikal 

~~Membantu mengembalikan keseimbangan minyak pada kulit


Akhir sekali, anda bolehlah pakai bedak compact atau loose powder kegemaran anda. Kalau muka dah berseri pakai bedak muka biasa pun akan jadi glowing juga.

Selain dari kecantikan luar, kita juga perlu menjaga kecantikan dari dalam. Macam juga kita menanam pokok, semestinya kita perlu siram air dan letak baja supaya pokok membesar dengan sihat, begitu juga dengan kulit wajah dan seluruh tubuh kita juga ibarat pokok.

Bagi anda yang mempunyai masalah kulit berminyak dan berjerawat, anda boleh mengamalkan supplement untuk kesihatan kulit iaitu Garlic, Herb-lax, Alfafa, SR Vita-C, GLA Complex dan ESP.

Secara ringkasnya kegunaan vitamin untuk kulit berminyak dan berjerawat:-

1)Garlic - membantu mengecutkan jerawat (bersifat antibiotic)

2)Herb-lax - detox

3)Alfalfa - mungkin jerawat toksid 

4)Vitamin C - menyerap radikal bebas

5)GLA - Mungkin jerawat hormon

6)ESP - Baiki sel kulit yang rosak


Apa kata pengguna Enfuselle?

Lihat pada gambar di bawah.

Anda berminat untuk bebas daripada jerawat dan kulit berminyak? Ragu-ragu dengan kandungan skin care yang dijual di pasaran? Jom ber-Enfuselle! Hubungi saya sekarang.


Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia

EMAIL : dettis2016@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

Konsultasi PERCUMA

http://dettismuslin.blogspot.my


0 comments:

Post a Comment