Kenapa Kita Perlukan Kalsium?

on Wednesday 1 May 2019

* KENAPA KITA PERLUKAN KALSIUM?*

Kalsium bukan untuk tulang saja tau. Ini yang selalu orang salah faham. Banyak lagi kepentingan kalsium. Antaranya ialah

*(1) Untuk pergerakan otot*

Otot kita mengecut dan relaks, dan dikawal oleh paras kalsium dalam sel otot kita. Bila kekurangan atau terlebih kalsium, ia boleh mengakibatkan masalah otot seperti kejang dan rasa macam dicucuk.

*(2) Untuk pembekuan darah*

Semasa kita luka, kalsium bergabung dengan Vitamin K untuk membentuk sejenis protin dinamakan fibrinogen. Platlet darah bertindakbalas dengan fibrinogen membentuk jaringan halus dinamakan fibrin. Jaringan fibrin akan mengeras pada bahagian luka untuk menghentikan darah mengalir dari luka.

*(3) Untuk mengimbangkan air dalam badan*

Kalsium adalah elektrolit utama dalam badan kita seperti natrium, kalium, klorin, fosfat dan magnesium. Keseimbangan elektrolit penting untuk peredaran darah dan bendalir dalam badan.

Kalau kita tak cukup kalsium untuk fungsi di atas, badan akan ambil kalsium daripada tulang. Dari situ terjadilah macam2 masalah tulang terutama osteoporosis.

Jadi di sini, saya cadangkan anda mengambil Ostematrix Shaklee yang mengandungi:

1. Vitamin D

2. Calsium

3. Magnesium

4. Zinc

5. Copper

6. Manganese

7. Boron

Vitamin D sangat penting dalam penyerapan kalsium pada tahap yang baik. Sebab kalau kalsium yang tiada vitamin D, kalsium tu tidak boleh diserap oleh tubuh dengan baik, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. 😱

OSTEMATRIX IS THE BEST CHOICE

***Setiap caplet Ostematrix ni mengandungi 1054g

Semoga perkongsian saya ni bermanfaat kepada kita semua.😊😊😊

Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔ Mendapat Kelulusan KKM

✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

✔ Terbukti Semulajadi

✔ Terbukti Selamat

✔ Harga Mampu Milik

===========

CARA ORDER:

===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ 

Klik link di bawah. Memudahkan anda utk order.

http://www.wasap.my/60198968008

Kawan-kawan yang perlukan supplements, produk kecantikan & barangan penjagaan rumah boleh daftar ahli untuk dapat harga ahli.  Terus klik pada link di bawahπŸ‘‡

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1148516


COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

IG : missdettis

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda🌹
*Dettis Muslin*
dettismuslin.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment