Vitamin C Bukan Hanya Untuk Cantik

on Monday 27 March 2023
Vitamin C Shaklee

Bila sebut Vitamin C mesti ramai yang tahu dan makan vitamin C.  Ada banyak vitamin C di pasaran dengan jenama berbeza tapi tidak sama dengan Vitamin C Shaklee.

KENAPA VITAMIN C SHAKLEE BERBEZA?


Kenapa Vitamin C Shaklee berbeza?


~ Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained Release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam. 

~ Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam. Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7 biji setengah oren. 

~ Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg. Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C. (elak salur darah dari bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c daripada cepat teroksida dan merosakkan sel) 

~ Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan ke dalam sistem tubuh secara perlahan mengikut keperluan.

~ Sebotol Sustained Release Vita C Shaklee mampu bertahan beberapa bulan.

Jadi masing-masing boleh semak vitamin C yang ada di rumah masing-masing ya.  Saya tidak suruh percaya apa yang saya cakap tapi jadilah pengguna yang bijak memilih vitamin C terbaik.  Vita C Shaklee adalah suplemen terbaik pilihan saya.


MANFAAT UTAMA VITAMIN C


Vitamin C ni bukan hanya untuk cantik.  Majoriti akan fikir bahawa vitamin C ni hanya untuk kecantikan semata-mata sebab itu ada yang mau cucuk vitamin C ke dalam badan sebab mau cantik.

Jom lihat apa manfaat vitamin C Shaklee ni.

~Membentuk Kolagen 
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 

~ Memperbaiki Simptom Pendarahan 
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar. 

~ Meningkatkan Sistem Imun 
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema. Sebab itu saya sejak konsisten makan vitamin C beberapa tahun lalu, saya tidak pernah sudah kena selesma, batuk atau demam.  Kalau yang mau-mau jadi sudah tu iya pernahlah juga tapi saya terus cepat-cepat up dos vitamin C dan sekali juga minum Nutriferon.
 
~ Membantu Memerangi Kanser 
Vitamin C satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan. 

~ Mencantikkan Kulit 
Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 

~ Memperbaiki Insomnia 
Vitamin C memperbaiki masalah insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan. 

~ Membantu Mengekalkan Kolestrol Sihat 
Vitamin C mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.



Ada yang cakap eh saya sudah makan buah-buahan, sayur-sayuran perlu lagikah saya makan vitamin C?  Nah kamurang, kena INGAT ni ya.  

Vitamin C mudah rosak disebabkan oleh...

1. Mudah musnah oleh pencemaran udara dan air.  Perokok yang merokok sekotak rokok sehari membakar 500mg vitamin C dalam tubuh. 

2. Mudah musnah disebabkan stress (tekanan) - fizikal dan mental.

3. Mudah musnah oleh oksigen. Pendedahan buah-buahan dan sayuran yang telah dipotong dan dibiar terdedah terlalu lama pada udara sebelum digunakan akan mengurangkan kandungan vitamin C.  Selain itu, memasak terlalu lama atau suhu tinggi juga akan merosakkan vitamin C dalam makanan.

SIAPA YANG PERLUKAN VITAMIN C?

~ Perokok 

~ Orang yang mudah stress (stress akan memusnahkan vitamin C dalam badan)

~ Orang yang makan pil perancang (pil perancang juga akan serap vitamin C dan akibatnya vitamin C cepat musnah dalam badan)

~ Orang yang nak cantik kulit atau yang ada masalah kulit berjerawat atau eczema.  Golongan ini perlukan vitamin C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan perbaiki tisu kulit 

~ Semua orang yang inginkan kesihatan yang baik sebab vitamin C menyokong sistem imun dalam badan dan mengurangkan demam selsema yang berpanjangan.  Vitamin C bersifat larut air.  Lebihan vitamin C akan keluar melalui air kencing.  Jadi jangan ragu-ragu untuk makan vitamin C Shaklee yang memang company sudah lama wujud di dunia serta yang diyakini kerana ada ramai saintis yang sentiasa membuat R&D.

Bagi mereka yang mau dapatkan vitamin atau mau join dalam team bisnes saya, boleh klik link di bawah ni ya.  Mau tanya-tanya juga boleh.


Jadi sudah terang lagi bersuluh yang Vitamin C Bukan Hanya Untuk Cantik.

Bagi yang beli vitamin dengan saya, saya akan GUIDE ada cara makan vitamin yang betul secara PERCUMA.

#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee
#shakleesabah
#shakleesandakan

Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu-ragu kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment