Omega Guard - Vitamin untuk minda anak dan fokus belajar

on Monday 15 August 2016

OMEGA GUARD bukan sahaja vitamin yang boleh dimakan oleh orang dewasa mahupun warga emas tetapi juga boleh diberi kepada kanak-kanak sejak dari umur 1 tahun ke atas. Pemakanan Omega Guard membantu otak kanak-kanak berkembang baik dan menjadikan mereka lebih fokus dalam pembelajaran serta membantu untuk masalah anak lambat membaca.

Kenapa Omega Guard boleh membantu kanak-kanak untuk mudah belajar?

Majoriti daripada otak adalah terdiri daripada lemak "baik" lemak yang dikenali sebagai asid lemak, dan majoriti asid lemak yang "baik" adalah Omega-3. Kajian telah menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan Omega-3 boleh menyebabkan keupayaan pembelajaran meningkat, kemahiran menyelesaikan masalah, tumpuan, ingatan, dan komunikasi antara sel-sel. Omega-3 juga telah terbukti untuk membantu menggalakkan perasaan positif dan keseimbangan emosi, dan boleh membantu orang ramai mengekalkan keupayaan mental yang sihat seiring dengan peningkatan usia.

Disebabkan DHA mempengaruhi otak untuk terus berkembang, ia kini termasuk pemakanan yang diperlukan untuk kanak-kanak. Bukan sahaja bayi. Bukan sahaja kanak-kanak kecil tetapi juga kanak-kanak yang hampir remaja.

Pada usia 5 tahun misalnya otak kanak-kanak telah berkembang dan maju pada kadar tidak seperti mana-mana masa lain dalam kitaran hayat manusia. Sel-sel di dalam otak, retina, jantung dan bahagian-bahagian lain dalam sistem saraf masih berkembang, jadi pengambilan DHA harian yang mencukupi adalah penting.

Bagaimana Omega Guard boleh membantu kanak-kanak untuk mudah belajar?

Dalam otak terdapat satu sel yang dinamakan neuron. Neuron adalah sel-sel yang menghantar mesej di seluruh otak dan ke bahagian badan yang lain. Membran ( atau dinding ) di sekitar neuron ini terdiri daripada lemak " baik". Bagi membolehkan neuron untuk berkomunikasi dengan betul, membran ini perlu fleksibel untuk membolehkan molekul penting untuk melaluinya. Beberapa faktor, termasuk umur dan diet yang tinggi kolesterol dan lemak tepu, boleh menyebabkan membran ini untuk mengeras dan kurang lembut. Ketegangan ini tidak membenarkan molekul yang diperlukan untuk tembus melalui neuron dengan betul dan boleh menyebabkan ketidakseimbangan mood, kesukaran dalam pembelajaran, sukar mengingati maklumat, dan penurunan lain dalam fungsi otak.

Sinaps: Omega-3 yang boleh membuatkan ia lebih mudah bagi isyarat untuk menyeberangi jurang antara sel-sel otak.

Dengan menambahkan diet kanak-kanak dengan Omega-3, ia boleh mengembalikan sifat fleksibel dan lembut membran sel terhadap neuron di dalam otak anak anda, menyebabkan peningkatan komunikasi sel dan fungsi otak.

Di samping itu, Omega-3 memberi faedah terhadap fungsi otak dengan bertindak sebagai pembersih darah, menjadikan darah kurang melekit dan lebih cair . Ini membolehkan lebih banyak oksigen untuk sampai ke otak dan untuk memberi tenaga kepada otak.

Bagaimana ingin memberi anak makan OMEGA GUARD?

Omega Guard berbentuk softgel. Terdapat beberapa cara bagaimana untuk memberi anak makan OMEGA GUARD

1. Jika anak berumur 1 tahun ke atas di mana masih tidak pandai untuk menelan, ibu boleh picit softgel omega, letak di dalam sudu dan suap terus ke mulut anak.
2. Jika cara 1 tidak dapat diterima anak, ibu boleh mencampurkan dalam makanannya dan digaul bersama.
3. Omega guard juga boleh dikunyah begitu sahaja.
4. Bagi anak yang dah mampu untuk menelan, maka mereka boleh makan dengan menelan 1 biji omega setiap hari atau selang sehari.

Semoga perkongsian ini membantu anak anda.

Hubungi 0198968008 (Dettis) untuk tempahan.

http://dettismuslin.blogspot.my

COD: kawasan Sandakan

0 comments:

Post a Comment