TIPS MEMILIH SUPLEMEN / VITAMIN: READY STOCK SHAKLEE

on Thursday 27 October 2016

Salam semua..saya nak kongsikan kepada anda tips memilih supplemen atau vitamin. Selamat membaca dan semoga bermanfaat.

Tips memilih Suplemen / Vitamin.

“Antara tip ringkas untuk memilih suplemen ialah :

Lebih digalakkan untuk memilih suplemen yang terhasil daripada bahan-bahan organik dan semulajadi yang tiada tambahan bahan kimia selain halal.
Paling penting pastikan suplemen tersebut diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

6 Sebab Suplemen Tidak Berkesan:-

1. Kurang Air
Pengambilan suplemen dengan air yang kurang akan menyebabkan anda mengalami “Healing Crisis” seperti pening, mual, loya dan sembelit. Tubuh badan memerlukan 3 liter air atau 8 gelas minuman sehari. Jadi, minumlah air secukupnya, agar kebaikan suplemen yang diambil dapat dioptimumkan sebaiknya.

2. Minuman Kafein
Mengambil suplemen bersama minuman berkafein sebenarnya bukanlah tidak boleh tetapi, kafien mengganggu penyerapan suplemen. Maka untuk lebih berkesan, makan suplemen bersama air putih adalah lebih baik.

3. Usus Kotor
Ini adalah sangat penting, usus yang kotor dan banyak toxin juga boleh menyebabkan pengambilan suplemen lambat berkesan pada badan seseorang. Oleh itu, antara langkah awal adalah detox. Suplemen paling popular untuk detox adalah Herb Lax, Alfalfa Complex.

4. Kurang Protein
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun. Apabila sistem imun lemah, sel-sel badan juga lemah, ia boleh mengganggu penyerapan suplemen. Protein yang lengkap dengan 9 asid amino dari Shaklee adalah Energizing Soy Protein (ESP).

5. Cara Pengambilan
Pengambilan suplemen dengan dos yang kurang atau berlebihan juga boleh menyebabkan pengambilan suplemen itu kurang berkesan. Dengan itu, dapatkan cara-cara makan suplemen dengan tepat dan betul serta ikut dos yang telah disarankan.

6. Mudah Putus Asa (Give Up)
Sebab terakhir adalah cepat putus asa.  Makan dua hari dah give up.  Anda harus ingat, suplemen bukan ubat! Kadang-kadang keberkesanannya  mengambil masa. Oleh itu, cubalah untuk konsisten jika ingin lihat  kelebihan dan kebaikan suplemen ini untuk anda.

Semoga bermanfaat.

Akhir sekali, untuk anda yang ingin mencuba suplemen vitamin hebat  dari Shaklee boleh hubungi saya untuk konsultasi terbaik.

Saya ada ready stock vitamin Shaklee
✅ESP
✅VIVIX
✅OMEGA GUARD
✅LECITHIN
✅PHYTOCOL-ST
✅NUTRIFERON
✅PERFORMANCE DRINK
✅ALFAFA
✅VITA-LEA
✅VITALEA FOR CHILDREN
✅CHEWABLE VIT C
✅CAROTOMAX
✅HERB-LAX
✅PEPPERMINT
✅GARLIC
✅SUSTAINED VITA C
✅B COMPLEX
✅COLLAGEN POWDER

Juga ada
✅HERBAL BLEND
✅HAIR CARE-PROSANTE (SHAMPOO&CONDITIONER)
✅HOME CARE-GET CLEAN (4 item)
✅GET CLEAN WATER PITCHER

TIADA BAHAN KIMIA
SELAMAT
SEMULAJADI
ADA R&D
JIMAT
BERBALOI

DAN......SAYA JUGA PENGGUNA SETIA SHAKLEE.
SAYA BOLEH KONGSIKAN KEPADA ANDA.

Boleh pos seluruh Malaysia
COD kawasan Sandakan dari area batu 2 sehingga batu 8 ( Bandar Maju, Bandar Indah, Bandar Kim Fung, Bandar Megah Jaya, Bandar Labuk, Bandar Tyng, Bandar Letat, Taman Fajar, Taman Airport, Perumahan Sejati Ujana)

Hubungi 0198968008(Dettis)
Rakan kesihatan anda

http://dettismuslin.blogspot.my

#shootingstarsteam
#vitaminselamat
#vitaminsemulajadi
#shakleesandakan#shakleesabah#shakleemalaysia

0 comments:

Post a Comment