PUNCA PENYAKIT KRONIK ZAMAN INI

on Wednesday 24 October 2018

Seorang saintis terkenal, Dr Lester Packer menyatakan bahawa di antara punca penyakit kronik zaman moden kini disebabkan oleh kerosakan sel-sel dan dinding pembuluh darah akibat serangan radikal bebas.

Penyakit-penyakit seperti kanser, darah tinggi, sakit jantung, strok dan kencing manis dikaitkan dengan kerosakan sel-sel oleh radikal bebas ini.

Punca radikal bebas yang tinggi adalah daripada faktor luaran seperti pencemaran air, pencemaran udara , bahan pengawet makanan, radiasi, stres, toksin, pancaran sinar ultra ungu (UV) dari matahari dan merokok.

Apabila seseorang sentiasa terdedah kepada serangan radikal bebas setiap hari selama bertahun-tahun lamanya, ia akan menyebabkan terjadinya pelbagai jenis penyakit kronik. Radikal bebas juga menyebabkan kulit menjadi kendur, berkedut, kusam, masalah pigmentasi dan kasar.

Di sinilah peranan vitamin C yang amat penting dalam jaringan antioksidan yang melindungi kulit dan tubuh manusia daripada kesan radikal bebas.

Vitamin C juga membantu untuk mengaktifkan antioksidan yang lain di dalam tubuh seperti vitamin E, N-asetil sistin, Glutathion, Co Enzim Q10 dan L-Karnitin.

Vitamin C mempunyai sifat sebagai antioksidan. Ia menunjukkan kaitan di antara pengambilan vitamin C dan mengurangkan risiko kanser seperti kanser perut, kanser paru-paru, kanser tekak, kanser pundi kencing.

Jadi amalkan vitamin C untuk rutin harian anda 😊😊😊

Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔ Mendapat Kelulusan KKM

✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

✔ Terbukti Semulajadi

✔ Terbukti Selamat

✔ Harga Mampu Milik


===========

CARA ORDER:

===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ 

Taip ke 019 8968008 
Atau klik ja link ni untuk whatsap

http://www.wasap.my/60198968008

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan


EMAIL : dettis2016@gmail.com

IG : missdettis

Kesihatan Itu Kekayaan


http://dettismuslin.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment