Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee

on Friday 10 March 2023
Hai korang, terima kasih sudi jalan-jalan di blog saya. Saya doakan semuanya sihat sejahtera dan bergembira hendaknya.  Tinggal lebih kurang dua minggu sahaja lagi umat Islam akan menyambut bulan Ramadhan.  Saya tahu semuanya amat berharap akan bertemu dengan bulan mulia orang Islam ini.  

Adakah anda semua sudah ganti puasa?  Saya lihat rakan-rakan muslim saya akan gantikan puasa Ramadhan lepas khususnya bagi yang perempuan kerana ada keuzuran dan saya percaya anda juga begitu.  Sebenarnya, saya ada ramai kawan muslim dan saya juga sudah biasa berpuasa dengan mereka sejak saya bersekolah menengah.  Saya sudah biasa sahur dan berbuka bersama rakan-rakan muslim saya.  Jadi, berpuasa di bulan Ramadhan bukanlah perkara baru bagi saya.

Masa tinggal di asrama tahun 1993 - 1997 dahulu, pastinya makanan sahur dan berbuka puasa hanya bergantung kepada makanan yang disediakan oleh pengendali makanan.  Sekali sekala atau mungkin sebulan sekali dapat keluar ke tamu untuk membeli juadah atau makanan kesukaan.  Tamu ni macam pasar malam la gitu cuma akan ada sebulan sekali iaitu semasa gaji di ladang / estate.

Semasa menyambung pengajian di peringkat diploma dan di universiti saya juga pernah bersahur dan berbuka puasa bersama rakan-rakan muslim saya.  Juadah sahur dan berbuka tentunya ada banyak beza dan kini semasa saya sudah bekerja saya juga dikelilingi oleh ramai kawan muslim.  Berbuka puasa bersama itu sudah tidak menjadi asing bagi saya. Saya melihat rakan-rakan saya ada yang berpuasa dengan Set Puasa Shaklee dan mereka akan bertenaga sehingga masa berbuka.

Set Puasa Shaklee


Saya mau kongsikan kenapa anda mesti memilih berpuasa dengan Set Puasa Shaklee.  Set ini lengkap dengan protein yang dapat bantu kita lebih bertenaga, kenyang lebih lama dan kekal hidrasi dengan minuma Kebetulan bulan ini Shaklee ada promosi sempena menyambut bulan Ramadhan.  Jadi apa kata anda cepat-cepat ambik peluang ini untuk dapatkan harga istimewa yang tentunya banyak penjimatan dari harga biasa.  Harga sangat-sangat berbaloi dengan apa yang anda dapat.  Dapat sihat dan bertenaga sepanjang Ramadhan mesti korang suka kan.

Mari saya kasitau apa yang best sangat dengan set yang saya syorkan ini.  

ESP Mixed Soy Protein




1. ESP Mixed Soy Protein
ESP ini dihasilkan daripada sumber yang kaya dengan protein soya non-GMO.  Tahukah anda bahawa 10 juta sel mati setiap hari dan untuk hasilkan semula kita perlukan protein.  Daripada sumber protein inilah terbentuknya sel baru yang baik untuk kesihatan kulit, rambut dan badan kita amnya.  ESP menyediakan 14g protein soya bagi setiap hidangan yang kaya dengan protein dan kalsium, free kolesterol dan free trans asid lemak.

Kelebihan ESP untuk puasa:
👍Membantu kekal bertenaga untuk jangka masa panjang 
👍Membantu mengurangkan keasidan dalam perut
👍Membantu elakkan hakisan dinding perut
👍Membaiki tisu-tisu perut yang telah terhakis

Maka amatlah sesuai bagi mereka yang mahu berpuasa selain daripada kenyang dan kekal bertenaga, mereka yang ingin berpuasa tapi ada masalah gastrik sangatlah sesuai untuk ambil ESP ini.  Saya juga mempunyai masalah gastrik dan ESP inilah merupakan sahabat baik saya kerana dapat membantu untuk masalah gastrik kerana saya selalu skip masa makan.  Jadi ESP ini memang sangat membantu. Ibu saya, kakak saya dan juga feedback dari customers memang kenyang lebih lama dan sesuai bagi yang ada masalah gastrik.

Cinch Mixed Soy Protein Shake



2. Cinch Mixed Soy Protein Shake

Cinch Mixed Soy Protein Shake adalah minuman yang sedap dan berkhasiat untuk anda.  Cinch Shake membekalkan nutrien umpama satu hidangan tetapi rasanya enak seperti pemanis mulut.  Jadi memang amat sesuailah diminum semasa sahur dan juga semasa berbuka sebagai pengganti minuman manis anda yang tidak sihat tu.

Tahuka anda bahawa ada leucine dalam Cinch Shake.  APa itu leucine?  Leucine adalah asid amino yang penting untuk pertumbuhan otot dan kekalkan pertumbuhan.  Tubuh badan kita tidak dapat hasilkan leucine makan perlu diperolehi daripada sumber makanan dan leucine itu ada di dalam Cinch Shake Shaklee.

Leucine ini diperlukan oleh mereka yang ingin:
👍mengawal berat badan
👍mengekalkan jisim otot
👍mengambil makanan yang cepat dan berkhasiat selepas bersenam

Jadi bagi mereka yang berpuasa, Cinch Shake ni amat disyorkan kerana anda akan rasa kenyang sepanjang berpuasa dan dapat membantu untuk kurus dengan menjaga otot agar tidak menggeleber.

Performance Drink


3. Performance Drink

Performance Drink ni adalah minuman saya semasa bersenam.  Masa saya join run join marathon.  Memang ada beza boleh rasa lebih bertenaga dan kurang rasa mau minum.  Kenapa Performance ni bagi tenaga?  Sebabnya, campuran elektrolit ditambah dengan campuran unik karbohidrat untuk memberikan tenaga lebih cepat dan berterusan di samping menyokong penghidratan optimum.

Sebab itulah saya sarankan Performance Drink.  Sesuai sangat untuk anda yang menjalani ibadah puasa tak lama lagi, minum time sahur dan berbuka, memang sangat menyegarkan! 

Apa kelebihan Performance Drink untuk yang berpuasa?

🍊Membantu menambah elektrolit dalam badan dan menyeimbangkan bendalir dalam badan

🍋Membantu elak badan dehidrasi

🍊Membantu memberi kesegaran kepada badan selepas berpuasa sepanjang hari

🍋Membantu memberi tenaga berpanjangan sepanjang hari bila diambil semasa sahur

🍊Membantu elakkan strok haba akibat dari cuaca panas


Terbaik untuk diminum seisi keluarga terutamanya untuk anak-anak yang baru belajar berpuasa.  Sangat recomended.

Ada orang tanya macamana minum vitamin ni?  Bagi saya tidak ada cara yang khusus terpulang dengan tekak masing-masing tapi saya lebih suka mix dan shake sekaligus. 2 scoop ESP. 1 scoop Cinch Shake dan 2 scoop Performance Drink.  Ada macam-macam rasa.  Kamurang boleh ja campur dengan buah-buahan kegemaran.  Boleh juga cuba resepi di bawah ni.  Jangan campur dengan gula atau kordial sudah 😂 Rugi makan vitamin dah sihat jadinya tidak sihat pula.






 
Semoga perkongsian Set Puasa Shaklee ini bermanfaat khususnya bagi anda yang berniat untuk turunkan berat badan akan berpuasa tidak lama lagi.

#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee
#shakleesabah
#shakleesandakan

 
Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu-ragu kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------

3 comments:

ieja faiezah said...

best nye set puasa shaklee ni

Mimi Amira said...

Bestnya,must grab set puasa ni. =)

Norwina said...

Terbaik set puasa Shaklee, good job cikgu

Post a Comment