Set Shaklee Yang Paling Saya Suka

on Friday 17 March 2023
Hai semua.  Kali ni saya mau share Set Shaklee Yang Paling Saya Suka.  Sebenarnya kalau diikut banyak ja vitamin Shaklee yang saya suka tapi saya share set ini la dulu kali ni sebab set ni antara yang paling awal saya makan mula-mula dulu saya kenal dengan Shaklee.



Best seller set ni ada 5 vitamin iaitu:
1. ESP
3. Vitamin C
4. Ostenutrix (sebelum ni namanya Ostematrix)
5. B Complex

Saya mau tambah 1 lagi la ya sebab ni memang saya sangat suka iaitu Vivix atau ResV.  Saya akan ambil kalau bukan Vivix, saya akan ambil ResV tapi next entry la ya saya ceritakan pasal vivix ni.  Kenapa mama saya pun suka betul sama Vivix atau ResV.  Ni juga vitamin yang wajib saya bagi sama mama saya tiap bulan.  

Bah, saya mau ceritakan dulula apa kebaikan atau fungsi setiap vitamin dalam best seller set ni ya.




1.  ESP
✔️Kenyang lebih lama dan bertenaga sepanjang hari
✔️Kehamilan yang sihat
✔️Menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi
✔️Bekalan susu ibu yang berterusan
✔️Kulit yang sihat
✔️Menyokong perkembangan otot
✔️Mengurangkan sindrom menopous
✔️Mengurangkan tahap kolestrol

Antara semua kelebihan ESP ni, paling kena dengan saya ialah kenyang lebih lama, kulit lebih sihat dan juga mengurangkan tahap kolesterol saya.  ESP ni memang bagus lebih-lebih lagi bagi mereka yang ada kolesterol tinggi.  Dalam tong siap ada kena tulis tau 'membantu kurangkan kolesterol'. Pastikan ESP ni ada dalam set Shaklee kamu ya.




2. Omega Guard
✔️Mengurangkan keradangan
✔️Mengawal kolestrol dan tekanan darah
✔️Menyokong kesihatan jantung
✔️Menyokong kesihatan otak
✔️Membantu pengurangan berat badan
✔️Melawan kemurungan dan kebimbangan
✔️Menggalakkan kesihatan sendi
✔️Menyokong kesihatan mata

Untuk omega pula bagi saya selain ESP, omega juga membantu kawal kolesterol saya, baik untuk otak yalah semakin tua kan kesihatan otak dan jantung mau kena jaga, juga baik untuk sendi-sendi sebab saya ni suka lari.  Kalau sebelum PKP memang rajin tu join run 5km, 8km, 10km dan pernah join half marathon sama 42km beberapa kali.  Omega guard ni banyak membantu.



3. Vitamin C
✔️Meningkatkan fungsi imun
✔️Mempercepatka tempoh pemulihan dari selsema
✔️Menggalakkan kulit cerah
✔️Penting untuk badan menghasilkan kolagen
✔️Menyokong kesihatan sendi
✔️Meningkatkan penyerapan zat besi
✔️Membantu pembaikan tisu dan penyembuhan luka
✔️Melindungi sel badan dari kerosakan radikal bebas

Kalau sebut saja semua orang mesti tau kan tapi vitamin C Shaklee berbeza dengan vitamin C yang lain di pasaran.  Kenapa vitamin C Shaklee saya sangat suka dan tidak beralih kepada vitamin C yang lain?  Sebabnya, ada teknologi sustained release iaitu akan lepaskan vitamin C itu secara berperingkat.  Juga vitamin C Shaklee ni ada Bioflavonoid yang membantu penyerapan Vitamin C menjadi lebih baik.

Sejak konsisten vitamin C, saya jarang kena selesma, batuk ataupun demam.  Maksudnya vitamin C ni baik untuk imun la kan.  Nah kamurang yang selalu ada masalah fungsi imun yang kurang, bagus ambil best seller set ni. 


4. Ostenutrix (sebelum ni namanya Ostematrix)

✔️Untuk tulang dan gigi yang sihat
✔️Mengimbangkan tekanan darah
✔️Melegakan senggugut
✔️Melegakan imsonia
✔️Menggalakkan sistem saraf yang sihat
✔️Menggalakkan pergerakan usus yang sihat
✔️Untuk denyutan nadi yang sihat
✔️Melegakan sakit sendi


Macam yang saya bagitau tadi saya suka lari lari kan.  jadi memang sesuailah saya ambil Ostenutrix untuk tulang, untuk kesihatan sendi saya.  Bagus juga untuk gigi sebab Ostenutrix ni kan sumber kalsium.  Kalu kamu tidak suka minum susu, Ostenutrix ni adalah pilihan terbaik lagipun harga lebih murah dan mudah dibawa ke mana-mana.

Untuk masalah sakit kepala dan migrain sa juga, memang disyorkan untuk ambil Ostenutrix ni sama-sama dengan B Complex.  Memang banyak membantu kesihatan saya.  Cubalah.




5. B Complex

✔️Meningkatkan tenaga
✔️Mengurangkan tekanan
✔️Membantu dalam penghasilan sel darah merah
✔️Jantung yang sihat
✔️Rambut dan kuku yang sihat
✔️Kulit yang sihat
✔️Perkembangan otak dan saraf tunjang yang sihat

B Complex ni pun memang vitamin yang saya suka selain dari saya mudah telan dan saya suka hidu baunya.hahaha..kalau sudah makan ni air kencing kita jadi kuning tau jangan pula kamu takut.  B Complex ni bantu tukarkan apa yang saya makan kepada tenaga dan juga bantu saya kurangkan stress bekerja.  Kerja cikgu ni bukan stress mengajar budak tapi lagi banyak stress sebab banyak kerja-kerja pengkeranian.  Jadi kena telan B Complex la.  

Inilah sebab kenapa saya paling suka best seller set ni.  Gabungan semuanya memang banyaj membantu kesihatan saya.  Kamu pun boleh cuba ya.  Boleh lihat testimoni pengguna vitamin di bawah ini.  Mungkin kamu pula suatu hari nanti.  Jom cuba vitamin Shaklee tanpa ragu-ragu sebab vitamin pertaman Shaklee pun sudah berusia lebih 100 tahun dan masih ada sehingga kini iaitu Vitalea.





Testimoni pengguna ESP



Testimoni pengguna Omega Guard




Testimoni Vita-C



Testimoni pengguna Ostenutrix




Testimoni pengguna B Complex



Kalau kamu mau join Shaklee, mau cuba makan vitamin Shaklee, contact saya saja ya.  Ada link di bawah ni.  Kamu klik saja.  Sama-sama kita mencapai impian dalam Shaklee.  Jom jom join team saya.  Jangan risau team saya ada komuniti besar.  Ada leader yang akan membantu.  Ada support group yang penting kamu bawa niat dan semangat kental saja.

#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee
#shakleesabah
#shakleesandakan

 
Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu-ragu kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------







0 comments:

Post a Comment