Sihat Bertenaga Dengan Set Shaklee Untuk Puasa

on Friday 10 March 2023
Hai semua. Saya doakan semuanya sihat sejahtera dan bergembira hendaknya.  Tidak lama lagi umat Islam seluruh dunia akan menyambut bulan Ramadhan.  Bulan puasa yang antara lainnya menahan lapar dan dahaga.  Mungkin ada di antara anda yang sekarang ini sedang ganti puasa mungkin juga ada yang sudah berfikir-fikir menu untuk sahur dan berbuka nanti.  Yalah excited mau bertemu Ramadhan.



Selalunya bila Ramadhan hampir tiba ada rakan sekerja yang akan bertanya kalau ada promosi ESP, Cinch atau Performance Drink supaya puasa mereka lebih bertenaga dan tentunya kenyang lebih lama.  Saya biasanya akan syorkan mereka Set Shaklee untuk PuasaKetiga-tiga vitamin ni adalah set yang sangat sesuai bagi mereka yang mahu sihat dan bertenaga sepanjang hari berpuasa.  Feedback rakan-rakan muslim dan customer shaklee saya, mereka sangat berpuas hati sebab puasa mereka sepanjang hari sangat bertenaga walau pun seharian bekerja.  Mereka akan pastikan sebelum puasa ESP / Cinch Shake / Performance Drink sudah order.


Jom saya kongsikan 3 item yang ada dalam Set Shaklee untuk Puasa ni.


ESP


1. ESP Mixed Soy Protein (Tenaga)

ESP ini dihasilkan daripada sumber yang kaya dengan protein soya non-GMO.  Tahukah anda bahawa kita perlukan protein untuk menghasilkan semula sel-sel baharu.  Daripada sumber protein inilah terbentuknya sel baru yang baik untuk kesihatan kulit, rambut dan badan kita amnya.  ESP menyediakan 14g protein soya bagi setiap hidangan yang kaya dengan protein dan kalsium, free kolesterol dan free trans asid lemak serta rendah G.I

Sebab itu, ESP ini membantu untuk menurunkan paras kolesterol.  Glisemik yang rendah ini membantu kita rasa kenyang lebih lama.  Rakan sekerja saya bagi feedback lepas minum ESP sebagai sarapan pagi akan kurang craving mau makan sebab rasa kenyang dan lunch hanya makan buah dan sayur.  Sebab itulah sahabat ini mau berpuasa dengan set shaklee.

Kelebihan ESP untuk puasa:
👍Membantu kekal bertenaga untuk jangka masa panjang 
👍Membantu mengurangkan keasidan dalam perut
👍Membantu elakkan hakisan dinding perut
👍Membaiki tisu-tisu perut yang telah terhakis

Maka amatlah sesuai bagi mereka yang mahu berpuasa selain daripada kenyang dan kekal bertenaga, mereka yang ingin berpuasa tapi ada masalah gastrik sangatlah sesuai untuk ambil ESP.  Saya juga mempunyai masalah gastrik dan ESP inilah merupakan sahabat baik saya kerana dapat membantu untuk masalah gastrik kerana saya selalu skip masa makan.  Jadi ESP ini memang sangat membantu. Ibu saya, kakak saya dan juga feedback dari customers memang kenyang lebih lama dan sesuai bagi yang ada masalah gastrik.

Cinch Shake



2. Cinch Mixed Soy Protein Shake (Kenyang)

Cinch Mixed Soy Protein Shake adalah minuman yang sedap dan berkhasiat.  Cinch Shake membekalkan nutrien umpama satu hidangan tetapi rasanya enak seperti pemanis mulut.  Jadi memang amat sesuailah diminum semasa sahur dan juga semasa berbuka sebagai pengganti minuman manis anda yang tidak sihat tu.

Tahukah anda bahawa ada leucine dalam Cinch Shake.  Apa itu leucine?  Leucine adalah asid amino yang penting untuk pertumbuhan otot dan kekalkan pertumbuhan.  Tubuh badan kita tidak dapat hasilkan leucine makan perlu diperolehi daripada sumber makanan dan leucine itu ada di dalam Cinch Shake Shaklee.

Leucine ini diperlukan oleh mereka yang ingin:
👍mengawal berat badan
👍mengekalkan jisim otot
👍mengambil makanan yang cepat dan berkhasiat selepas bersenam

Jadi bagi mereka yang berpuasa, Cinch Shake ni amat disyorkan kerana anda akan rasa kenyang sepanjang berpuasa dan dapat membantu untuk kurus dengan menjaga otot agar tidak menggeleber.



3. Performance Drink (Hidrasi)

Performance Drink ni adalah minuman saya semasa bersukan / bersenam.  Saya suka sebab beri tenaga dan formulasi OPTI LYTE dapat elak dehidrasi dan bantu kekalkan air dalam badan serta tenaga yang berpanjangan.  Sebab itulah saya sarankan Performance Drink.  Sesuai sangat untuk anda yang menjalani ibadah puasa tak lama lagi, minum semasa sahur dan berbuka puasa, memang sangat menyegarkan! 

Apa kelebihan Performance Drink untuk yang berpuasa?

🍊Membantu menambah elektrolit dalam badan dan menyeimbangkan bendalir dalam badan

🍋Membantu elak badan dehidrasi

🍊Membantu memberi kesegaran kepada badan selepas berpuasa sepanjang hari

🍋Membantu memberi tenaga berpanjangan sepanjang hari bila diambil semasa sahur

🍊Membantu elakkan strok haba akibat dari cuaca panas

Performance Drink


Terbaik untuk diminum seisi keluarga terutamanya untuk anak-anak yang baru belajar berpuasa.  Sangat recomended.

Ada orang tanya macamana minum vitamin ni?  Bagi saya tidak ada cara yang khusus terpulang dengan tekak masing-masing tapi saya lebih suka mix dan shake sekaligus. 

Ini cara saya bancuh. Saya akan ambil 2 scoop ESP. 1 scoop Cinch Shake dan 2 scoop Performance Drink campurkan dalam air sejuk dan shake dalam botol shaker.  Terus minum memang sedap.  Kamurang boleh ja campur dengan buah-buahan kegemaran.  Boleh juga cuba resepi di bawah ni.  Jangan campur dengan gula atau kordial sudah 😂 Rugi makan vitamin Set Shaklee untuk Puasa, dah sihat jadinya tidak sihat pula.





Semoga perkongsian ini bermanfaat khususnya bagi anda yang mau sihat bertenaga sepanjang Ramadhan. 

#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee
#shakleesabah
#shakleesandakan

 
Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu-ragu kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------

4 comments:

Yati adam said...

Wah..bagusnya set puasa Shaklee.. kena grab cepat2 ni

Dettis said...

Harga promo memang murah.

AsdaYanty said...

jom puasa sama2

Dettis said...

Selamat berpuasa dgn set puasa shaklee

Post a Comment