9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best

on Monday 27 February 2023
Hi semua. Terima kasih sebab sudi berkunjung ke blog saya. Entry saya kali ni kena baca sampai habis tau sebab saya akan kongsikan 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

Saya join Shaklee ni bermula pada 27.05.2014. Dalam Feedback dan Review Blog Mega Shaklee 1.0 , saya diperkenalkan dengan Shaklee oleh sahabat juga merangkap rakan sekerja saya Emelda George.  Saya sudah lupa apa vitamin pertama sekali saya makan tapi yang saya ingat saya ada ambil Set Pembedahan sebab saya ada masalah kesihatan pada masa itu dan perlu dibedah. Bermula dari itu, saya dapat rasakan perbezaan kesihatan saya. Kesihatan saya semakin baik khususnya untuk pembedahan saya, kulit memang cantik dan luka juga cepat sembuh. Kesan yang sangat baik dan saya berpuas hati menyebabkan saya setia bersama dengan Shaklee sehingga kini.




9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

1. Ada group support bisnes 

Saya amat bersyukur sebab berada di dalam team Mama Yati Adam dan Master Norwina. Merekalah yang banyak membantu, mendorong serta memberikan kata-kata semangat agar saya tidak mudah berputus asa.  Sentiasa ingatkan saya jika ada orang yang menolak, jangan kecewa, jangan putus asa sebab yakin bahawa akan ada orang yang mahu.  Maka kata-kata ini sentiasa saya tanam dalam hati setiap kali dapat rejection daripada orang dan inilah juga antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

Group Master Wina

Group Mama Yati


2. Ada sokongan padu syarikat, team nutritionist dan business development team

Sokongan seperti ini dapat membantu bisnes Shaklee kami berjalan lancar. Syarikat sentiasa menyediakan banyak aktiviti untuk semua SID untuk menambahkan ilmu berkaitan bisnes, berkaitan nutrisi daripada pakar nutrisi.

Baru-baru ini saya ada kes ahli baru dapat canister ESP yang berketul-ketul dan warna agak gelap daripada biasa. Staff KK branch sangat membantu dan kes selesai dalam masa sehari tapi kurang dari 24 jam.  Inilah di antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.



Team Shaklee KK Branch



3. Ada networking dengan para doktor

Dalam komuniti Shaklee ini, kami sentiasa dibawakan dengan barisan doktor dan juga saintis.  Kami perlu dapatkan ilmu tentang nutrisi, tentang kesihatan agar mudah bagi kami untuk berkongsi kepada mereka yang memerlukan.  Antaranya doktor dan saintis yang ada networking dengan Shaklee adalah Dr Redza, Dr Hafiz Sulaiman dan Dr Hariz. Ini adalah antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.


Bergambar bersama Dr Redza



4. Ada pengiktirafan syarikat kepada Business Leader

Business Leader dijemput untuk menghadiri National Conference yang dianjurkan syarikat setiap tahun.  Mereka diberi penghargaan atas kejayaan dalam bisnes Shaklee, diberikan motivasi dan dapat melihat orang lain mengongsikan kejayaan semasa conference.  Ini akan dapat memberikan semangat kepada Business Leader untuk lebih lagi berusaha mencapai kejayaan.  Begitu juga kepada SID, mereka boleh melihat kejayaan Business Leader mereka melalui perkongsian leader masing-masing. Inilah antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

Antara leader semasa BLNC


Terima kasih Shaklee


5. Ada perkongsian ilmu daripada semua business leader

Komuniti Shaklee ini tidak lokek dengan ilmu.  Semua leader meskipun berlainan team, boleh sahaja berkongsi ilmu dan kepakaran masing-masing.  Perkongsian melalui program yang dianjurkan termasuklah melalui Zoom Meeting.  Perkongsian sebegini memang sangat diperlukan bukan sahaja kepada leader tetapi juga kepada SID yang lain. Orang kata ilmu ni tidak akan pernah habis untuk dipelajari.  Ada yang pakar berkaitan dengan Vivix, pakar tentang gula.  Sebab itulah Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best. 




6. Ada ukhwah harmoni

Ahli dalam team dapat beramah mesra dengan ahli yang lain.  Ada hubungan yang baik, ada komunikasi yang baik.  Sentiasa diingatkan agar tidak menjatuhkan orang lain untuk berjaya.  Perkongsian/ Sharing yang diberikan dalam team dapat menaikkan semangat setiap ahli yang 'down'. Ini adalah antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.


7. Ada peluang yang sama untuk semua SID

Bestnya komuniti bisnes Shaklee ini ialah kerana semua SID ada peluang yang sama.  Peluang yang adil.  Dalam bisnes Shaklee ini tiada penindasan kepada orang bawah.  Bisnes Shaklee adalah MLM yang sangat adil.  Siapa yang rajin dia kan dapat, siapa yang kurang rajin akan dapat sedikit.  Ini adalah antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

8. Ada peluang untuk travel sama-sama

Walaupun banyak percutian di luar negara yang ditaja oleh Shaklee namun saya belum ada rezeki untuk ikut bersama tetapi saya sangat teruja apabila melihat gambar semua PENGEDAR bercuti di luar negara. Syukur pada Tuhan, dengan bonus Shaklee yang saya kumpul, saya boleh bercuti ke India bersama rakan sekerja. 
Semasa bercuti di Kashmir


Syukur puji pada Tuhan bonus Shaklee jugà membantu saya bercuti dalam negara bersama keluarga. Mengembirakan hati mama dan keluarga saya, makan-makan bersama keluarga tersayang. Saya juga dapat memberikan vitamin setiap bulan kepada mama dan bapa.  Jasa mereka tidak terbalas namun ini adalah sedikit yang boleh sa buat untuk mereka selagi masih ada.
Terima kasih sangat pada mama Emelda, mama Yati Adam dan mak tok Master NorWina kerana sangat banyak membantu saya dalam business Shaklee.  Ini adalah antara 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

My leader


9.  Semua organisasi Shaklee sentiasa BEKERJASAMA dalam semua projek besar tanpa mengira pangkat.

Selepas Projek Blog Mega Shaklee 1.0 sekarang semua organisasi sedang bergantung menjalankan projek blog 2.0 yang sedang berjalan sekarang ini. Terima kasih Master Norita dan Master Salwa kerana memberi peluang yang sangat berharga pada kami untuk meningkatkan balik minat menulis walaupun rasa stress tapi tetap mahu berusaha jugà. Peluang seperti ini cuma datang sekali dalam seumur hidup.  Ini adalah sebab ke 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.
Projek blog mega 2.0

9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best inilah yang membuatkan saya terus setia bersama Shaklee.  Inilah bisnes yang sesuai dengan jiwa saya. Mudah untuk saya berkongsi sebab apa yang saya makan juga adalah yang saya kongsikan kepada orang lain.
Jadi siapa di luar sana yang masih ragu-ragu dengan Shaklee, jangan risau Shaklee sudah lama bertapak di dunia ni iaitu lebih 100 tahun. Company yang tidak best yang tiada kepercayaan daripada pengguna takan dapat bertahan lama. Betul tak betul?

#shakleethrive2023 

#blogmegashaklee

#shakleetriumph2023
#shakleesandakan
#shakleesabah

Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu² kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------


2 comments:

Yati adam said...

Terbaiklah...memang best semua Mamber Shaklee ni.. x yg kedekut ilmu.. best sangat boleh kerja sama... Keep it up dom..

Roziah @ Cie said...

memang komuniti geng Shaklee semuanya best :)

Post a Comment