Apa Itu Intermittent Fasting (IF)

on Wednesday 15 February 2023
Hai semua pengunjung blog saya. Terima kasih sudi singgah sini 😊😊 Lama sudah kan saya tidak menulis entri berkaitan Shaklee sejak pertengahan 2021.  Walaupun lama menyepi saya masih aktif dengan bisnes Shaklee tau. Saya masih setia bersama Shaklee. Saya aktif di Facebook. Nanti bolehlah jenguk-jenguk Facebook Dettis Muslin ya. 

Okay baiklah untuk permulaan entri saya di tahun 2023 ini, saya akan kongsikan berkaitan dengan IF (Intermittent Fasting). Mungkin ada yang pernah dengar istilah Intermittent Fasting tapi belum begitu jelas tentangnya. Nah, di sini saya boleh kongsikan kepada anda semua tentang Intermittent Fasting atau secara ringkasnya IF. 


Saya akan kongsikan tentang:
1. Apa itu Intermittent Fasting (IF)
2. Bagaimana kita buat Intermittent Fasting (IF)
3. Apa kebaikan Intermittent Fasting (IF) ni
4. Bagaimana Intermittent Fasting (IF) dengan suplemen Shaklee


Apa itu Intermittent Fasting (IF)
Saya gunakan bahasa yang mudah kita faham dan ringkas. Intermittent Fasting (IF) ni ialah kita hanya akan makan dalam masa tertentu. Jadi selain daripada masa makan itu, kita berpuasa. Waktu tidur kita pun dikira berpuasa juga. Jadi nampak macam mudah juga kan mau amalkan Intermittent Fasting (IF) ni bagi mereka yang betul-betul berniat mau kuruskan badan ataupun untuk tujuan kesihatan.

Bagaimana kita buat Intermittent Fasting (IF)



Ada banyak cara kita buat Intermittent Fasting (IF) ni ikutlah kesesuaian masing-masing. Saya senaraikan dua sahaja yang paling popular.

1. Makan-Puasa-Makan: Cara ni kita puasa 24 jam tapi masih boleh minum air kosong ya bukan bergula nanti rosak pula Intermittent Fasting (IF) kita.

2. Cara 16:8: Ni maksudnya kita berpuasa selama 16 jam dan boleh makan dalam tempoh 8 jam. Contohnya kita makan jam 10 pagi. Jadi jam 10 pagi - 6 petang sahaja masa kita boleh makan. Lepas tu kita tidak boleh makan sudah. Kita hanya boleh makan pada jam 10 pagi keesokkan harinya.


Cara Intermittent Fasting (IF)16:8


    Namun macam yang saya bagitau tadi, Intermittent Fasting (IF) fleksibel. Kalau 16:8 ni rasa macam susah mau ikut,boleh juga bermula dengan masa makan yang lebih panjang kemudian bolehlah kurangkan masa makan pula kalau sudah biasa.

Apa kebaikan Intermittent Fasting (IF) ni?


Kelebihan Intermittent Fasting (IF)


1) Dapat buang lemak-lemak dalam badan 
    Ini yang paling suka kita dengar kan😁. Siapa tidak gembira kalau dapat kurangkan berat      badan lebih-lebih lagi kalau dapat capai berat ideal.

2) Meningkatkan sistem imun

3) Baik untuk kesihatan otak kita

4) Dapat turunkan paras gula dalam darah.
   
5) Menurunkan tekanan darah.

Bagi mereka yang ada buat pemeriksaan kesihatan, dan mendapati bahawa gulanya tinggi, tekanan darah pun tinggi, selalu saja sakit dan mempunyai berat berlebihan saya sangat sarankan untuk buat Intermittent Fasting (IF).

Ni saya mau kongsikan kisah sahabat saya yang mempunyai berat berlebihan. Dia mencuba kaedah Intermittent Fasting (IF). Cara yang dia buat adalah 16:8. 16 jam puasa dan 8 jam tempoh dia makan. Perubahan sangat ketara dan cepat. Loss lemak dan dapat turunkan berat dalam 20kg. Saya pun sudah lupa tapi memang nampak perubahan badan sebelum dan selepas yang buat orang terkejut. Wow!!😊 Kalau kamurang mau lebih lanjut boleh ja contact saya. Boleh kita kongsi-kongsi pasal Intermittent Fasting (IF) ni.


         Ni cara kawan saya buat Intermittent Fasting (IF). Dia gunakan 16 jam puasa dan 8 jam makan. 
    

Bagaimana Intermittent Fasting (IF) dengan suplemen Shaklee?
Di Shaklee ada program untuk Intermittent Fasting (IF) yang mudah untuk kita ikut. Ada panduan diberikan. Memang best sebab lengkap dengan nutrisi dan dalam masa yang sama dapat bantu mereka yang mau menguruskan badan.


Intermittent Fasting (IF) dengan suplemen Shaklee


Antaranya adalah:
1) Cinch: Kenyang lebih lama dan bertindak sebagai pengganti makanan kita
2) Omega Guard: Bakar lemak dan kurangkan selera kita yang asyik mau makan saja tu
3) Lecithin: Bantu uraikan lemak supaya senang mau dibuang dari badan
4) Herblax: Detoks. Lawas membuang

Jom lihat pula testimoni pengguna yang buat Intermittent Fasting (IF) dengan suplemen Shaklee.



                                                    Testimoni 
Intermittent Fasting (IF)



                                                  Testimoni Intermittent Fasting (IF)


Semoga perkongsian Intermittent Fasting (IF) ini bermanfaat khususnya bagi anda yang berniat untuk turunkan berat badan.

#shakleethrive2023 
#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023
#shakleesandakan
#shakleesabah

Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu² kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------

1 comments:

Post a Comment