Tips Kurus Dengan Cepat

on Saturday 15 April 2023
Ada orang berat berlebihan tapi awal-awal lagi sudah putus asa mau kurus.  Ada juga orang lebih berat yang mau kurus tapi usaha mau kurus itu tiada.  Ada orang yang mau kurus, sudah usaha mau kurus tapi kandas di tengah jalan.  Ada pula orang yang berniat mau kurus disertai dengan usaha gigih untuk capai target berapa kilo mau buang.  Ada pula yang sudah kurus tapi mau kurus lagi. Hahahaha. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Kamu kategori yang mana satu? Saya tiada satu pun yang saya sebutkan tu tapi saya niat mau kempiskan perut.  Buang lemak di perut.

Bah, kamu yang mau kurus yang sudah cuba macam-macam cara tapi tidak juga berjaya mari cuba pula cara saya ni.  Semoga perkongsian simple saya ini membantu kamu yang berniat mau kurus.

5 Tips Kurus Dengan Cepat

1. Kurangkan Pengambilan Kalori

Ini adalah tips paling penting bagi mereka yang mau kurus.  Kena belajar untuk kurangkan pengambilan kalori setiap kali makan.  Macamana cara mudah mau tau kita kurangkan pengambilan kalori?  Ikut cara ini.  Amalkan makan suku-suku separuh.  


Pinggan Sihat Suku-Suku Separuh

Suku: Nasi/Mi/Roti
Suku: Ikan/Ayam/Daging/Kekacang
Separuh: Buah-buahan dan sayur-sayuran


2. Kurangkan Pengambilan Gula

Gula terlebih boleh jadi racun pada badan kita.  Maksud saya di sini racun tu boleh menjadi penyebab kepada macam-macam masalah kesihatan antaranya adalah kencing manis (diabetes).  Gula berlebihan menjadi punca kepada kegemukkan.  Kalau kamu betul-betul mau kurus kena kurangkan pengambilan gula.  Bagi kamu yang biasa minum manis, buat kuih manis-manis nah kasi kurang-kurangla tu manis ya.  Biar minuman dan makanan kita kurang manis tapi senyuman kita manis semanis gula. 

3. Banyakkan minum air kosong



Kebanyakan kita bila rasa lapar terus mencari makan.  Sepatutnya jika kita rasa lapar, perkara pertama kita cari adalah air.  Mungkin masa itu kita cuma lapar air bukan lapar makan.  Jika lepas minum air kosong masih lapar, barula cari makan.  Pilih makanan yang rendah kalori atau seperti yang saya sebut di atas makan suku-suku separuh.  Namun lebih baik makan buah-buahan.  


4. Cuba Intermittent Fasting (IF)

Kalau kamu yang beragama Islam, saya rasa tidak susah juga untuk kamu cuba buat Intermittent Fasting (IF).  Cuba amalkan IF 16:8.  16 jam puasa dan 8 jam lagi masa untuk makan tapi makan buah, sayur dan minum air.  Elakkan daripada melantak makan masa ni.  Jangan pula gunakan masa 8 jam tu untuk berabis kamu makan.  Sia-sia juga IF kamu tu.

Anda mungkin berminat untuk membaca Apa itu intermittent fasting?


5. Bersenam

Tips kurus cepat ni jangan kamu skip.  Jangan skip aktiviti bersenam.  Bersenam dan bersukan ni dapat membakar kalori dan juga lemak badan dengan lebih cepat.  Bersenamlah setiap hari selama sekurang-kurangnya 30 minit.  Bagi kamu yang kerja separuh hari atau ada masa terluang di sebelah lewat petang, boleh juga kamu pigi berjoging dan berlari.  Mana-mana cara yang kamu mampu tapi janganla pula sikit-sikit bilang ndak mampu nah kalau begitu lambat atau ndakla ba tu kamu pandai kurus.  Niat sajala kalau begitu. 

6. Amalkan Pengambilan Vitamin, Mineral dan Garam Galian

Makanan kita sekarang yang kita makan di kedai yang kita beli di pasar itu sudah kurang atau mungkin sudah tiada vitamin dan garam galian.  Tidak macam zaman nenek moyang kita dulu.  Sayur, ikan, ayam dan buah semuanya segar-segar.  Kaya dengan vitamin.  Kekurangan vitamin, mineral dan garam galian inilah yang jadi punca kita selalu cari makan, selalu mau mengunyah.

Apa vitamin yang kamu kena ambil untuk kurus?

1. Multivitamin

Dalam Shaklee ada vitamin yang lengkap dengan vitamin dan mineral.  Namanya Vitalea.  

✅Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan terhadap 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.



2. Set Hello New You Shaklee


Kurus dengan Set New You Shaklee


Supplemen Shaklee dapat membantu untuk menurunkan berat badan secara semulajadi, sihat, selamat dan tanpa kesan drastik melalui tiga konsep iaitu : 

✅ BAKAR 
✅ BUANG 
✅ BINA 


AGEN PEMBAKAR DAN PEMECAH LEMAK : OMEGA GUARD

FUNGSI OMEGA GUARD 

๐Ÿ”ฅMembantu elakkan pembentukan lemak 
๐Ÿ”ฅMenggalakkan pembakaran lemak 
๐Ÿ”ฅMembantu turunkan tahap kolestrol 
๐Ÿ”ฅMembantu mencegah saluran darah yang tersumbat 


AGEN DETOX DAN BUANG TOKSIN : HERBLAX

FUNGSI HERBLAX 

✅ Membantu masalah sembelit
✅ Membantu singkirkan toksin dari usus
✅ Membantu lebih lawas


AGEN PEMBINA OTOT : CINCH  

FUNGSI CINCH

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Memperlahan aliran makanan dalam usus yang menjadikan kita rasa kenyang  lebih lama dan kurang mau makan.
๐Ÿ‘‰๐Ÿป Mempunyai INDEKS GLISEMIK yang rendah.  Makanan GI rendah akan membebaskan glukosa dengan perlahan-lahan dan akan meningkatkan glukosa dan hormon insulin secara berperingkat.
๐Ÿ‘‰๐Ÿป Mempunyai kandungan leucine yang dapat menjaga tisu otot ketika proses penurunan berat badan.  Elak daripada otot menggeleber.

Semoga perkongsian Tips Kurus Dengan Cepat ini bermanfaat kepada kamu semua.  Suka juga saya kongsikan feedback pengguna yang amalkan vitamin Shaklee ni.

Testimoni pengguna set kurus






Kalau kamu mau join Shaklee, mau cuba makan vitamin Shaklee, contact saya saja ya.  Ada link di bawah ni.  Kamu klik saja. Yang mau cuba vitamin pun boleh yang mau jadikan sebagai bisnes juga boleh. Jom jom join team saya.  Jangan risau team saya ada komuniti besar.  Ada leader yang akan membantu.  Ada support group juga.  Kalau ada soalan, saya akan cuba jawab kalau tidak dapat, kami ada support group juga.  Jangan risau ya.

#NextLevelBlogging
#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#bisnesonline
#shakleesabah
#shakleesandakan

 
Mengapa mesti memilih Shaklee?

✔️ Mendapat Kelulusan KKM

✔️ Tiada Kesan Sampingan

✔️ Terbukti Berkesan

✔️ Terbukti Semulajadi

✔️ Terbukti Selamat

✔️ Harga Mampu Milik

Jangan ragu-ragu kerana produk Shaklee disahkan HALAL.

===========
CARA ORDER:
===========

☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
Atau klik ja link di bawah untuk wasap 

Pengedar Aktif Shaklee Sandakan

COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Pengedar Shaklee Sabah, Pengedar Shaklee Sarawak, Pengedar Shaklee seluruh Malaysia , Pengedar Shaklee Sandakan, Pengedar Shaklee Beluran, Pengedar Shaklee Telupid, Pengedar Shaklee Ranau, Pengedar Shaklee Tenom, Pengedar Shaklee Lahad Datu, Pengedar Shaklee Tawau, Pengedar Shaklee Kuching.

EMAIL : dettis2016@gmail.com

Kesihatan Itu Kekayaan

Agen Shaklee Anda
*Dettis Muslin* 
dettismuslin.blogspot.com

PENAFIAN :

Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
------------------------------------------------------


  ------------------------------------------------------

1 comments:

Nila Anggraini said...

Bestnye set kurus shaklee. Terima kasih perkongsian sahabat

Post a Comment