KENALI SENGGUGUT DAN VITAMIN YANG SESUAI

on Wednesday 22 February 2017

SET SENGGUGUT SHAKLEE MEMBERI KELEGAAN SEMASA DATANG HAID

SET SENGGUGUT SHAKLEE

APA ITU SENGGUGUT?

Senggugut adalah kesakitan yang dialami di bahagian bawah perut atau pelvis semasa datang haid. Senggugut kerap dialami oleh golongan wanita yang masih datang haid. Ia sering kali menjadi keluhan kerana ia mengganggu kerja-kerja seharian, dan menjadi sebab utama mereka tidak pergi ke sekolah atau kerja.

BAGAIMANA SENGGUGUT BOLEH BERLAKU?

Kesakitan yang dialami ketika datangnya haid adalah disebabkan oleh penguncupan dinding rahim yang amat kuat. Proses ini bertujuan bagi mengeluarkan ketulan darah haid yang bercampur dengan sedikit tisu daripada selaput endometrium. Darah ini perlu dikeluarkan melalui saluran pangkal rahim. Kebiasaannya, dinding rahim yang dimiliki oleh seorang gadis remaja masih sempit.

BAGAIMANA MENCEGAH DAN MERAWAT SENGGUGUT?

° Penggunaan ubat tahan sakit (contoh: Paracetamol) untuk mengurangkan kesakitan.
° Penggunaan haba dengan menggunakan haba dari botol yang berisikan air suam, atau pek panas yang boleh diletakkan pada bahagian bawah perut, atau dengan mandi air suam untuk meredakan kesakitan sementara.
° Mengamalkan vitamin Shaklee untuk mencegah dan merawat senggugut.

APAKAH VITAMIN SHAKLEE YANG SESUAI UNTUK MENCEGAH DAN MERAWAT SENGGUGUT?
1. OSTEMATRIX
2. B COMPLEX
3. GLA COMPLEX

Mari lihat bagaimana vitamin-vitamin ini bertindak?

OsteMatrix (Harga: RM61.25/120 kaplet):

° Pengambilan kalsium yang mencukupi dapat mengurangkan masalah senggugut. Ostematrix kaya dengan kalsium dan magnesium.
° Sebelum haid bermula, paras bekalan kalsium akan menurun menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain simptom senggugut. Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat membantu mengawal simptom-simptom tersebut.

B-Complex (Harga: RM58.75/120 tablet):

° Mengandungi kesemua vitamin B yang diperlukan oleh tubuh untuk menangani senggugut serta mengurangkan stress dan rasa sakit.

GLA Complex (Harga: RM91.25/60 kapsul):

° Semasa senggugut asid linolenik tidak dapat ditukarkan untuk menjadi GLA. Oleh itu, pengambilan GLA Complex dapat meringankan simptom senggugut.

JADI bagi anda yang mempunyai masalah senggugut, apa kata ikhtiarkan dengan vitamin-vitamin ini.  Tak salah mencuba kan..tapi yang ni testimoni saya sendiri. Dulu ada juga senggugut cuma tidaklah teruk sangat sampai tak dapat pi kerja. Sejak amalkan vitamin ni, sakit tiada lagi..tapi KUNCINYA adalah kena KONSISTEN dan MINUM AIR BANYAK.

Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp/
Taip ke 019 8968008
COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia

Pos ke seluruh Malaysia.

EMAIL : dettis2016@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

http://dettismuslin.blogspot.my

Nikmati penjimatan 15% - 30% dengan Harga Ahli Shaklee. Anda berhak mendapat harga ahli seperti saya.

http://www.wasap.my/60198968008
http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1148516

0 comments:

Post a Comment