OSTEMATRIX: Sumber kalsium terbaik

on Saturday 4 February 2017

Mengapa kalsium penting?

Kalsium sering dikaitkan dengan tulang. Akibatnya, kebanyakan daripada kita tidak mengendahkan kepentingan mineral ini. Ramai beranggapan bahawa kalsium hanya untuk mereka yang dah berusia.

Secara ringkasnya, kalsium diperlukan untuk mengekalkan kesihatan tulang dan gigi, mencegah osteoporosis (tulang reput), membantu pengecutan otot jantung, penghantaran maklumat saraf dan pembekuan darah, melegakan pedih ulu hati serta mungkin membantu individu yang mengalami masalah tekanan darah tinggi.

Sebahagian besar daripada kalsium dalam badan terkandung pada tulang dan gigi. Sejumlah kecil didapati dalam aliran darah bagi membawa nutrien memasuki membran sel selain menghasilkan hormon dan enzim untuk mengawal atur proses pencernaan dan metabolisme. Kalsium juga diperlukan untuk penghantaran maklumat saraf, pembekuan darah, penyembuhan luka dan pengecutan otot.

Kalsium perlu sentiasa berada dalam aliran darah bagi membolehkan ia menjalankan tugasnya. Jika paras kalsium dalam darah tidak mencukupi, tubuh akan mengambil kalsium daripada tulang. Jika keadaan ini berterusan, kandungan kalsium dalam tulang akan berkurangan lalu meningkatkan risiko osteoporosis.

Walaupun kalsium boleh didapati melalui diet, jumlah keperluan harian biasanya tidak tercapai. Pengambilan makanan tambahan kalsium disarankan bagi mengatasi masalah ini. Hanya dengan memastikan pengambilan kalsium yang mencukupi setiap hari, jumlah kalsium dalam darah dapat dikekalkan dan kehilangan kalsium daripada tulang dapat dielakkan.

Kalsium, dalam bentuk kalsium sitrat, terbukti mempunyai kadar penyerapan yang lebih baik berbanding bentuk kalsium yang lain. Kalsium sitrat juga larut dalam air. Ini bermakna kalsium sitrat yang berlebihan, akan disingkirkan melalui air kencing (urine), sekali gus mengurangkan risiko mendapat masalah batu karang.

Berapakah keperluan kalsium bagi setiap individu?

Keperluan kalsium bergantung kepada umur dan jantina. Kenapa wanita memerlukan lebih banyak kalsium?

Wanita hamil dan menyusukan bayi memerlukan lebih banyak kalsium. Semasa hamil, bayi dalam kandungan yang kekurangan kalsium akan mengambil kalsium daripada ibu. Ini menyebabkan wanita terdedah kepada masalah tulang rapuh atau osteoporosis.

Begitu juga dengan ibu menyusukan bayi. Si ibu akan berikan khasiat kalsium kepada bayinya. Sebab itu gigi akan cepat rasa sakit seperti rasa berdenyut. Itu tandanya ibu menyusu kekurangan kalsium.

Saya juga mengambil sumber kalsium daripada vitamin ostematrix kerana saya tahu diet harian saya tidak mencukupi untuk keperluan kalsium yang sepatutnya. Perubahan yang baik saya dapat rasakan apabila bunyi-bunyian tulang semakin berkurangan tapi kena konsisten tau. Jangan makan hari ni, besok tak lagi atau makan seminggu rehat makan vitamin sebulan. Sebab badan kita memang perlukan kalsium setiap hari.

Lihat gambar di bawah tentang jumlah keperluan kalsium pada peringkat umur tertentu.

Sebab itu, kalsium sangat penting untuk semua golongan tidak kiralah lelaki atau perempuan dan sumber kalsium terbaik adalah ostematrix.

KENAPA ANDA PERLU MEMILIH VITAMIN KALSIUM SHAKLEE? (Ostematrix)

Ostematrix bukan sekadar vitamin yang kaya dengan kalsium tetapi juga...
1. Menguatkan tulang
2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
3. Mengandungi zinc, boron, magnesium, kuprum
4. Memperbaiki hiperaktiviti perua dan sakit gastrik
5. Pengalkalian tubuh
6. Memperbaiki masalah haid
7. Meringkankan stress
8. Mengatasi masalah sukar tidur
9. Mengatasi masalah sembelit

"Vitamin kalsium yang mengandungi vitamin D di dalamnya adalah vitamin yang paling baik."

Di dalam Ostematrix, bukan hanya sekadar kalsium semata. Tapi juga mengandungi vitamin D.

Kenapa pentingnya Vitamin D ni?_

Vitamin D sangat penting dalam penyerapan kalsium pada tahap yang baik. Sebab kalau kalsium yang tiada vitamin D, kalsium tu tidak boleh diserap oleh tubuh dengan baik, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. 😱

OSTEMATRIX ADALAH PILIHAN KALSIUM TERBAIK

Promosi ostematrix
Beli 6 botol PERCUMA 1 botol
Beli 2 botol dapat 5% diskaun
(Feb 2017 sahaja)

Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp/
Taip ke 019 8968008
COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia

EMAIL : dettis2016@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

http://dettismuslin.blogspot.my

2 comments:

The Funtastic5 said...

Vitamin wajib sebelum tidur. Yg best, bangun terus p tandas. Mcm kena cuci usus waktu tidur, best ja masuk toilet. Hihihi

Norwina said...

Temgah murah sekarang..saya dah borong 6 percuma 1

Post a Comment