KENALI BUASIR DAN SUPPLEMEN SHAKLEE SEBAGAI RAWATAN

on Saturday 25 February 2017

Anda pernah dengar perkataan buasir? Anda tau apa itu buasir? Apa penyebab dan cara merawatanya? Mari baca perkongsian akak ni ya. Selamat membaca dan semoga bermanfaat.

Apa itu buasir?

Buasir terjadi apabila salur darah vena yang membesar di bahagian rektum dan dubur.  Ia boleh menjadi radang dan membengkak.

Ada dua jenis buasir iaitu buasir luaran dan buasir dalaman.

Buasir Luaran - buasir jenis ini yang paling seksa kerana pesakit akan berasa sakit, tidak selesa, berdarah, gatal-gatal dan ada bengkak semasa nak membuang air besar . Lagi teruk apabila buasir tersepit kerana salur darah tersumbat yang menyebabkan darah beku dan ia berpotensi untuk berulang lagi.

Buasir Dalaman - buasir jenis ini, salur darah membengkak di lapisan rektum. Selepas membuang najis akan berlaku pendarahan walaupun tidak berasa sakit. Apabila pesakit meneran, ia boleh mencederakan permukaan buasir dan berdarah ( darah yang keluar adalah titisan berwarna merah cerah ). 

Adakah anda tahu bahawa buasir mempunyai 4 tahap?

Tahap 1 - berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar
Tahap 2 - disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak keluar tapi akan kembali ke dalam saluran dubur semula
Tahap 3 - sama seperti tahap 2 tapi bengkak berlaku hanya di dalam selepas ditolak masuk secara fizikal
Tahap 4 - darah pekat keluar menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur.

Apakah faktor yang menyebabkan buasir ini terjadi?

*Buasir boleh terjadi pada sesiapa saja tapi paling berisiko adalah mereka yang berumur 30 tahun ke atas. 
*Wanita hamil juga berpotensi kerana bila janin membesar ia memberi tekanan kepada bahagian dubur. 
*Mereka yang suka meneran masa membuang air besar 
*Obesiti 
*Mereka yang suka mengangkat berat
*Cirit birit
*Suka duduk mencangkung terlalu lama
*Ada masalah batuk yang teruk
*Seks melalui dubur 

Setelah membaca info di atas, adakah anda tergolong dalam penderita buasir?Anda tergolong dalam buasir yang mana? Jika ya, jangan malu untuk dapatkan rawatan. Jika tidak dirawat lebih awal, nanti akan menjadi lebih parah tau.

Bagaimana Shaklee boleh membantu anda?

Berikut adalah cadangan vitamin untuk mengatasi masalah buasir.

Alfalfa Complex

Digunakan secara tradisional untuk membantu sembelit dan ia juga mengandungi serat. Berfungsi untuk menjaga kesihatan usus dan mengurangkan tekanan pada rektum.

Ostematrix

Suplemen kalsium dalam bentuk kaplet yang mudah ditelan. Berkesan membantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar. Ia juga memberi keselesaan apabila ada luka di bahagian dubur kerana ostematrix juga boleh melembutkan najis. Membantu membekukan darah dan mengelak kanser usus.  Ostematrix ini banyak membantu wanita hamil / lepas berpantang yang ada sembelit . 

Omega Guard

Suplemen minyak ikan terbaik di dunia kerana kaya dengan EPA dan DHA. Ia juga sangat bagus untuk kesihatan sendi dan otot. Omega dapat memberi rasa yang melegakan apabila membuang air besar yang sakit dan perit dan juga membantu mengecutkan otot yang bengkak.

Vitalea Iron Formula

Sangat disaran untuk mereka yang ada masalah najis berdarah kerana vitalea adalah multivitamin dan mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral. Kandungan zinc yang ada dalam vitalea boleh membantu menyembuhkan luka-luka di dalam dubur dengan cepat.

Herblax

Detoks usus. Pembersihan najis yang tersekat dan merangsang usus untuk mempercepat proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita. Ini akan dapat membantu masalah sembelit. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp/
Taip ke 019 8968008
COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia

EMAIL : dettis2016@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

http://dettismuslin.blogspot.my

3 comments:

The Funtastic5 said...

Ramai juga ibu2 yang hamil terkena buasir disebabkan masalah sembelit. Syukur dgn vit shaklee, saya tidak x alami masalah ini.

Fingo_Fighter said...

Menakutkan jg ya buasir ne. Kalau tak dirawat awal boleh memudaratkan.

Unknown said...

info menarik

Post a Comment