Nak kurus dengan sihat?

on Saturday 23 April 2016

"Saya sudah diet tapi tak kurus-kurus" "Masa diet memang kurus, tapi lepas tu kalau tak jaga betul2, terus mencanak-canak berat naik"

Kenapa boleh jadi macam tu? Bila diet, badan kurus, tapi bila dah makan macam biasa, alamak aihhh terus naik tak agak2. Inilah dikatakan "KESAN YO-YO" berat boleh turun dan naik sesedap rasa.

Macamana nak maintain kurus ja?

Kesan yo-yo ni adalah dari hasil diet yang tak betul. Bila kita diet untuk kurus dengan cara kurangkan makan, atau tak makan, ia memberi badan kita 2 kesan besar:- 1) Kandungan toksin makin pekat. Badan kita akan terus membina lemak utk menjadikan organ2 kita 'kebal toksin'. Hasilnya, kita akan naik berat badan dalam masa yang cepat.

2) Diet (tak makan) akan merosakkan otot. Bila otot rosak, lemak akan mudah terkumpul dalam badan kerana otot dah tak boleh nak bakar lemak dengan berkesan.

Cara terbaik untuk kurus ialah dengan DETOKS. Kenapa? Kerana detoks ni bukannya diet berlapar, tapi dengan membekalkan nutrien yang SEPATUTNYA dan SECUKUPNYA kepada tubuh kita. Pada masa yang sama, ia MEMBUANG TOKSIN dari tubuh kita.

Hasilnya? Berat badan yang maintain dan tabiat makan pun jadi semakin sihat! Nak makan benda2 merepek pun rasa tak lalu dah.

Tembam itu comel, alang-alang comel, biarlah sihat mantop sekali kan :) betul tak????

Nak detoxs? Info lanjut, hubungi saya
Dettis (0198968008)
Rakan kesihatan dan kecantikan anda

0 comments:

Post a Comment